مالیات سر گردنه

زمان مطالعه: < 1 دقیقه اکو ایران : زمزمه های مالیات بر تراکنش در اتاق فکر مجلس شنیده می شود . مرکز پژوهش های مجلس در گزارش اخیر خود ، کسری بودجه را هدف گرفته و برای جبران آن به دولت دو پیشنهاد ارائه داده است : ” افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده ” و دریافت ” مالیات بر تراکنش” ...

مالیات مضاعف
< 1 دقیقه
0 دیدگاه
mahan
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

مالیات مضاعفاکو ایران : زمزمه های مالیات بر تراکنش در اتاق فکر مجلس شنیده می شود . مرکز پژوهش های مجلس در گزارش اخیر خود ، کسری بودجه را هدف گرفته و برای جبران آن به دولت دو پیشنهاد ارائه داده است : ” افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده ” و دریافت ” مالیات بر تراکنش”

ویژگی دو پیشنهاد این مرکز فراهم بودن زیر ساخت های مالیات ستانی از این دو مسیر است . از سوی دیگر در مالیات بر تراکنش که مشمول تراکنش های بالای 5 میلیون تومان می شود و نرخ آن بسیار پائین است ، احتمالا هزینه اجتماعی نیز برای دولت نخواهد داشت .  این در حالی است که تراکنش بالای 5 میلیون معمولا برای انجام معامله یا انواع خرید و فروش از جمله ملک و خودرو انجام می شود که خرید دو مثال اخیر ، خود مشمول مالیات است و پرداخت مالیات برای انتقال وجه معامله ، مالیات مضاعفی است که خریدار پرداخت خواهد کرد .

از سوی دیگر ، گرچه این پیشنهاد برای کاهش کسری بودجه مطرح شده اما بنابر گزارش مرکز پژوهش ها، تنها حدود 11 هزار میلیارد تومان برای دولت عایدی دارد و این در حالی است که رقم کسری بودجه امسال 300 هزار میلیارد تومان برآورد شده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *